Skype-opfinderne Janus Friis og Niklas Zennström er klar med den kommercielle udgave af verdens første netbaserede højkvalitet tv-tjeneste, Joost.
Joost har været i betatest siden januar, hvor en lang række brugere - heriblandt Computerworld - har testet produktet.
Nu går Joost imidlertid skridtet videre, i det tv-tjenesten bliver tilgængelig for alle.
Det sker i første omgang ved, at beta-testere kan invitere venner og bekendte i en særlig privat zone på Joosts grænseflade.
Dernæst kan de downloade en dugfrisk version af Joost, som netop er blevet tilgængelig.
Via tjenesten får brugerne adgang til mere end 150 fjernsyns-kanaler.
Mere end 30 multinationale selskaber - heriblandt Coca-Cola, HP, Intel og Nike - har allerede indgået større annoncerings-aftaler med Joost.
- Dette er begyndelsen på en spændende fase for Joost, der nu formelt er åbent. Vi giver seerne mulighed for at dele Joost med deres venner og familie, og vi arbejder sammen med verdens førende annoncører i bestræbelserne på at udvikle en ny annoncerings-model for den næste generations fjernsyn," lyder det fra David Clark, reklamedirektør for Joost.
Indhold bliver afgørende
Joosts grænseflade - der nu er blevet opdateret - har tidligere fået ros af Computerworlds anmelder, der især fremhævede en række interaktive og sociale funktioner, der er indbygget i Joost.
Det gælder blandt andet muligheden for at chatte, diskutere de enkelte fjernsyns-kanalers indhold og lignende ting.
Men selv om brugergrænsefladen således virker tjekket og godt tænkt, er analytikere og anmeldere enige om, at Joosts akilleshæl bliver indholdet.
For kun med et overbevisende udvalg af fjernsyns-kanaler vil brugerne i de ønskede milliontal tage Joost til sig.