Halvvejs gennem børsintroduktionen til minibørsen First North har det halvandet år gamle it-selskab Wannakey solgt bare fire procent af de udbudte aktier.
"Vi har slet ikke forstået at gøre os synlige overfor omverdenen," siger Kim Andersen, bestyrelsesmedlem i Wannakey og administrerende direktør for moderselskabets Danfort.
15 millioner garanteret
Børsintroduktionen er garanteret af eksterne investorer i et omfang, så Wannakey er sikker på at få afsat halvdelen af de udbudte aktier svarende til 15 millioner kroner.
Wannakey er en softwarevirksomhed, som har udviklet en ny platform til salg, markedsføring og distribution af digitale produkter.
Bestyrelsen er stadig overbevist om, at produktet - en slags digital markedsplads - har sin berettigelse, men indrømmer, at det ser ud til, at selskabet muligvis er i gang med danmarkshistoriens største fiasko i forbindelse med børsintroduktionen.
"Vi har ellers nøje gjort, hvad vores rådgivere har anbefalet, men det har tydeligvis ikke været nok," siger Kim Andersen.
Går slet ikke som planlagt
Selskabet har annonceret blandt andet via bannerannoncer i flere store dagblade, men det at få gjort selskabet kendt i den brede offentlighed "går slet ikke som planlagt."
"Vi må bare erkende, at vi ikke har formået hverken at gøre budskabet synligt eller forståeligt for børsmarkedet, og det er en skam, fordi vi i bestyrelsen er overbevist om, at produktet fortjener stor succes," siger Kim Andersen.
Wannakey udbyder aktierne til handel på First North, og tegningen slutter på torsdag den 29. marts. Det betyder, at Wannakey har blot to dage til at sælge 96 procent af de udbudte aktier.