Apple-forhandlerne Humac og Office Line fusionerede for snart et år siden. Men selskaberne fungerer i høj grad stadig som adskilte enheder.
Det bliver en af den nye direktør Sten Mortensens første opgaver at få Humac til at fungere som et samlet selskab.
Sten Mortensen har før arbejdet som direktør for strategiplanlægning i HP, hvor han havde samme opgave med HP's europæiske aktiviteter.
I mellemtiden har han været direktør for Sonofon Erhverv.
Ny navision-implementering truer
Sten Mortensen er netop nu i gang med at forberede indførslen af Navision-systemet i de danske butikker til butikkerne i resten af Norden.
Det skal være begyndelsen på en internationalisering af virksomheden.
"Humac er en fusion på godt og ondt. Der er masser af gevinster i at være én frem for forskellige lande-operationer," siger Sten Mortensen.
Det var ellers netop Navision-systemet, som butikkerne havde væsentlige problemer med i efteråret, lige inden den tidligere direktør, Jerrik Bagger Sørensen, blev fyret.
Sten Mortensen fortæller, at han desuden vil forsøge at sælge flere Apple-computere til virksomheder, der normalt bruger Microsoft. Efter skiftet til Intel-processorer fungerer Apple-computere nemlig bedre sammen med Windows.
Humac skal være landsdækkende
Humac-butikkernes stil skal også skærpes. De skal være koncept-stores, hvor Apple-stilen bliver meget tydelig. Og så skal der være flere af dem.
"Ambitionen er at blive landsdækkende. Det er vi ikke i dag. Der er pænt store huller på Danmarkskortet," siger Sten Mortensen, der er gået i gang med at sondere mulighederne for opkøb.
Men hvordan kan det overhovedet være, at Sten Mortensen takkede ja til en virksomhed med kun otte butikker i Danmark, når han kommer fra virksomheder med båder 30.000 og 170.000 medarbejdere?
"Jeg havde og har et ønske om et job, hvor det har en større impact, hvad jeg foretager mig," siger Sten Mortensen.