Microsoft klar med telefonsystem til små firmaer

Microsoft er klar med et nyt telefonsystem, som kan genkende stemmer og som både kan sættes op som både et VoIP-system og et traditionelt telefonsystem. Selskabet har store forventninger til systemet.

Computerworld News Service: Microsoft er klar med et nyt telefon-system til små virksomheder, som netop er blevet præsenteret på selskabets halvårlige Small Business Summit, som bliver afholdt både online og i Redmond, USA.

Telefon-systemet går under navnet Response Point og kan genkende stemmer.

Microsoft forventer, at omkring 30,000 små virksomheder og partnere vil være interesserede i teknologien.

”Telefon-systemet indeholder både software og telefoner og er designet til at være let at installere og anvende,” siger Jeff Smith, seniorproduktadministrator hos Microsoft.

Tre telefoner fungere med systemet

Tre telefoner - D-Link DVX-2000, Quanta Syspine og Uniden Evolo - fungerer med systemet.

Sammen med telefon-systemet får man også et pc-baseret administrations-system, så alle, der er bekendte med pc-miljøer, kan indarbejde ændringer og administrere systemet.

”For at ringe op over telefon-systemet skal man ikke gøre andet end at trykke på ”Response Point"-knappen og sige navnet på den, som man gerne vil i kontakt med. Man kan eksempelvis sige ”Ring til John på arbejdet,” og systemet taster selv nummeret på baggrund af de kontaktoplysninger der er indlejret i Response Point telefonbogen,” siger Jeff Smith.

”Response Point kan både sættes op som et VOIP (voice over IP) system og som et traditionelt telefonsystem,” tilføjer han.

Flytter rundt på folk

En lille virksomhed, Comenity, har testet Response Point og synes, at systemet får virksomheden til at se mere professionel ud, og desuden letter processen med at integrere nye medarbejdere i kontormiljøet.

"Vi får hele tiden nye medarbejdere og flytter hele tiden rundt på ting på kontoret,” siger Mark McCracken, administrerende direktør for Comenity, over en videooptagelse der blev vist ved Microsofts kongres.

”Med Response Point, kan en telefon flyttes rundt på kontoret og den fungerer omgående ligeså godt på dens nye plads,” siger han.

Mark McCracken var også glad for det pop-op vindue, der kommer frem i hjørnet af hans computerskærm med oplysinger om den person, der ringer op til ham og desuden muligheden for at lade forventede opkald passere forbi omstillingen og direkte til hans telefon.

”Holdet bag det nye telefonsystem har udviklet det i tæt kontakt med flere små virksomheder,” sagde Bill Gates på video til kongressen. "Og det de opdagede var, at de små virksomheder har brug for mulighed for at forenkle de daglige opgaver.”

I følge Jeff Smith, er det kun omkring en tredjedel af de små virksomheder der hidtil har brugt PBXer eller telefonsystemer, fordi de er dyre og svære at installere.

Oversat af Ditte Thøgersen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere