Midt i januar annoncerede it-giganten AOL (American Online), at de ville købe svenske TradeDoubler for 5,15 millarder kroner.
TradeDoubler tilbyder marketing på nettet og ville passe ind i AOL’s bestræbelser på at placerer sig på det europæiske marked, hvor de tidligere har opkøbt Advertising.com.
I januar, da AOL kom med købstilbuddet, havde virksomheden allerede 20 procent af aktierne. Samtidig anbefalede TradeDoublers bestyrelse sine aktionærer at sælge deres aktier.
I går smed AOL håndklædet i ringen. De havde fået tilsagn om køb af nogle aktier, men der var alt for langt op til de 90 procent, det kræver for, at de kan overtage virksomheden.
På det seneste har TradeDoubler klaret sig godt og sidste år øgede de indtjeningen med 60 procent. Det kan have fået aktieejerne af den svenske virksomhed til at holde aktierne tæt ind til kroppen og vente på et bedre tilbud.
Oversat af Christian Carlsen