Mermaid Technology, der netop har offentliggjort et rekordregnskab, vil børsnoteres.
"Mermaid technology går på First North for at hente kapital til den forestående internationalisering af virksomheden. Provenuet skal være med til at sikre, at vi kan udnytte det ’window of opportunity’, som i øjeblikket findes på markederne i bl.a. Tyskland, Norge og Sverige." udtaler administrerende direktør Henrik Johnsen i en pressemeddelelse.
Selskabet forventer, at børsnoteringen indbringer 25 millioner kroner, hvis samtlige aktier, der udbydes til salg, bliver købt.
Fordoblet omsætningen
Mermaid Technology har for andet år i træk mere end fordoblet sin omsætning, hvilket ifølge Henrik Johnsen mest af alt skyldes en markant vækst i markedet for digital skiltning og egentlige reklame-tv-løsninger i butikskæder med mere.
Mermaid Technology designer, producerer og leverer specialdesignede totalløsninger til Dynamisk Digital Skiltning (DDS), også kaldet narrowcasting eller instore-tv.
Aktiemajoriteten i selskabet ejes af den administrerende direktør og partneren Søren Damgaard Svenningsen, mens stribe medarbejdere ejer resten.
Internetbaseret distribution
Konceptet DDS bygger på internetbaseret distribution af informationer til en enkelt eller en klynge af skærme.
"Til forskel fra broadcasting, som vi kender det fra radio og fjernsyn, er narrowcastingens force, at indholdet kan skræddersyes til modtageren og den specifikke brugssituation, som modtageren befinder sig i," udtaler Henrik Johnsen.
Værdien af det totale danske DDS-marked var ifølge Mermaid i 2006 på cirka 180 millioner kroner, og det forventes, at markedet over de næste tre år stiger med op mod 77 procent til en markedsværdi på omkring 320 millioner i 2009. Den totale markedsværdi for Danmark, Tyskland, Norge og Sverige anslås i 2009 at runde fem milliarder kroner.