Slashdot vil på torsdag udgive en ny brugerflade, der skal give brugere mere indflydelse på udvalget af artikler.
Brugerfladen hedder Firehouse, er gratis og lader brugerne holde øje med alle de artikler, der strømmer ind på Slashdot til udvælgelse af sidens redaktører.
Brugerne kan så stemme om, hvilke artikler der skal og ikke skal vises på siden.
”Firehose skal indeholde historier, som brugerne har sendt ind, såvel som dem, vi automatisk får tilsendt. Læserne kan selv filtrere i indholdet på Firehose ved at bruge forskellige parametre og hvis de vil, kan de bruge Firehouse som deres primære Slashdot brugerflade. De kan også dele det de læser på Firehose med andre brugere,” fortæller Patrick McGarry.
På trods af den øgede brugerdeltagelse er det stadig Slashdot-redaktørerne, der træffer den endelige beslutning om hvilke historier der skal udgives på hjemmesiden.
"Alt, hvad der skal på forsiden, skal godkendes af en redaktør,” siger Patrick McGarry.
Med disse forandringer får Slashdot, som er en del af OSTG, del i det populære koncept "social news," der har gjort hjemmesider som Digg ekstremt velbesøgte.
Oversat af Ditte Thøgersen