København: Computerworld har netop kåret de bedste danske hjemmesider ved en konference på Radisson SAS Scandinavia Hotel i København.
Her kunne Telmores brand manager, Charlotte Munk Thalund, lade sig hylde som den store vinder, da hun og hendes site vandt kategorien for både bedste e-handel og bedste dialog.
Som kronen på værket blev Telmore.dk også kåret som konkurrencens samlede vinder, og Charlotte Munk Thalund kan således bryste sig at titlen som Årets Webchamp 2007.
Kåringen af de femsejrherrer er sket på baggrund af en flertrinsraket, der tog sin start tilbage i september sidste år, hvor Computerworld indledte jagten på nettets danske mestre – Webchamp 2007 - i samarbejde med analyseinstituttet Userneeds og IT-Universitetet.
Kandidaterne til Webchamp 2007 er indstillet af Computerworlds læsere, og er vurderet af mere end 1.000 danskere.
Seks dommere har stemt og afgjort vinderne af de fem kategorier samt konkurrencens overordnede sejrherrer.
Vinderne fordelte sig således:
Bedste Forståelighed: Netdoktor.dk
Netdoktor formår at formidle en imponerende mængde stof i en form, som kombinerer forståelighed med præcision og indsigt.
Bedste E-handel: Telmore.dk
Telmore formår at levere en e-handelsløsning, som i udpræget grad er skræddersyet til brugernes behov. Produktoplysninger og faktainformationer serveres i en overskuelig, præcis, hurtig og tillidsvækkende form, som altid er det minimale klik borte.
Bedste Produktpræsentation: Interflora.dk
Dommerpanelet finder, at Interflora formår at vise sine produkter frem i stedet for at beskrive dem. Produkt-illustrationerne fremstår med et æstetisk appellerende udtryk og brugerne kan på en enkel facon få en overbevisende og tillidsskabende repræsentation af lige netop det produkt, hun ønsker at købe.
Bedste Dialog: Telmore.dk
Dommerkomiteen finder, at Telmore formår at levere onlinetjenester lige præcis dér, hvor brugernes behov ligger. En række moderne fremadrettede funktioner, som for eksempel support i form af onlinechat, skaber rammerne for en velfungerende dialog på sitet. Telmores website er med andre ord et tidssvarende bud på brugerorientering og kontinuerlig udvikling
Bedste Navigation: DBA.dk
Og den brugerkontakt mener dommerpanelet slår igennem:
DBA.dk er blevet Danmarks Ebay.com. DBA.dk formår at levere alt det, som brugerne efterspørger. Navigationen er forbilledligt prioriteret og det rette fokus er lagt på det vigtigste: Indholdet.
Samlet vinder: Telmore.dk
Telmore leverer et skarpt site som formår at kapre kunder. Telmores site glimrer med sine e-handelsløsninger og fokuserer præcist på den nødvendige kundedialog. Ydermere står der en kompetent og moderne Webchamp bag, som formår at fokusere på de mest betydningsfulde ting, og som eksempelvis ofrer velanbragt tid på at opspore kundebehovene ved at lytte til den dialog, der udfolder sig mellem supportere og Telmores kunder.
Særvinder: MitKBH.dk
Mitkbh.dk er en imponerende og fremadrettet realisering af en lang række af de begreber, der er sammenfattet i Web 2.0. Brugerinvolvering og -inddragelse er sat i højsædet. Kombineret med en konsekvent og sikker anvendelse af Web 2.0-teknologier som mashups, tagclouds, rss og blogs er MitKBH et farvel til forældede envejskommunikerende megaportaler og et goddag til reel udnyttelse af potentialerne ved at tilbyde en platform for brugerstyret og genereret indhold.