Sony er nummer et på markedet for LCD-fjernsyn

Sony kommer ind på en førsteplads, når det gælder indtjening på LCD-fjernsyn. Virksomheden har sat produktionen kraftigt i vejret og regner i år med at producere mere end dobbelt så mange fjernsyn som i 2005.

Sony er for første gang den bedste virksomhed til at tjene penge på LCD-fjernsyn. Det viser tal fra DisplaySearch.

Virksomheden fik en markedsandel på 16 procent i 2006, hvis man måler på indtjeningen.

Det er et procentpoint højere end Samsung. Sharp falder fra en førsteplads til en trejdeplads med en markedsandel på 11,5 procent.

Alt i alt blev der solgt 46,4 millioner LCD-fjernsyn i 2006. Det er en stigning på 119 procent i forhold til 2005.

Målt på antal producerede enheder er Samsung størst med en andel på 13,4 procent.

Philips følger efter med 13 procent, Sony har en andel på 11,6 procent, Sharp på 11,3 procent og endelig har LG en andel på syv procent.

hastig vækst

For to år siden gik Sony aggressivt ind på markedet for LCD-fjernsyn med mærket Bravia.

Det har taget Sony to år at gøre salget af LCD-fjernsyn til en overskudsforretning.

Virksomheden forventer et overskud i anden halvdel af nuværende regnskabsår, der løber frem til marts i år.

I 2003 sendte Sony virksomhedens første LCD-fjernsyn på markdet.

Det år producerede Sony 430.000 LCD-fjernsyn Det er gået hastigt frem siden.

I 2004 rundede virksomheden en million enheder.

Det steg til 2,8 millioner i 2005 og i år regner Sony med at sende seks millioner LCD fjernsyn på markedet.

Oversat af Christian Carlsen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere