Dansk firma skal føre Google ind i erhvervslivet

Det danske netkonsulenthus The Milk hjælper Google med at komme ind i varmen hos erhvervslivet. Flere og flere ser muligheder i at anvende Googles produkter internt i virksomheden.

De danske virksomheder tager produkter som Google Search Appliance, Google Earth, Google Toolbar og Google Desktop til sig.

Det er i hvert fald meldingen fra netkonsulenthuset The Milk, der er dansk Google Enterprise Partner.

Det betyder, at virksomheden står for al opsætning, implementering, salg og service af Googles produkter i det danske erhvervsliv.

- Hvis man spørger virksomhederne, hvordan deres søgemaskine skal se ud, siger de, at den bare skal se ud ligesom Google, og det gør det da ikke sværere at sælge produkterne, lyder det fra Anders Ibsen, salgsdirektør i The Milk.

Virksomheden har 11 ansatte og holder til i Nyhavn i København.

The Milk har eksisteret siden begyndelsen af 2005 og er også nordisk partner på Google Analytics, der bruges til web-analyser.

Google med de mange ansigter

Anders Ibsen ønsker ikke at oplyse virksomhedens regnskabstal, men han siger, at The Milk er en sund forretning.

Google selv tager sig i dag primært af AdWords, mens resten af produkterne ligger hos Google Enterprise Professionals eller Google Analytics, hvoraf The Milk altså er iblandt.

I Danmark har The Milk indtil videre omkring 110 kunder til Googles produkter.

En del af dem har en Google Search Appliance, en speciel Google-server placeret hos virksomheden selv, hvor man kan indeksere alle virksomhedens data - uanset om det er dokumenter, e-mails, chat eller andet.

- Undersøgelser viser, at cirka 25 procent af de administrative medarbejderes tid går med at søge efter informationer. Hvis de konstant sidder og ikke kan finde det, de leder efter, er det simpelthen et for stort værditab for virksomheden, siger Anders Ibsen fra The Milk.

En af kunderne er arkitektskolen i Århus, der bruger Google Search Applience til at indeksere alle de studerendes filer, til at søge i bibliotekssystemet og til søgninger på intranettet.

Frygter at miste data

Kritikere har tidligere påpeget, at det kan være risikabelt at placere for meget af en virksomheds data i Googles web-applikationer.

Google tilbyder blandt andet Gmail, kalender, regneark og chat til virksomheder, men hvad nu hvis alle virksomhedens data pludselig forsvinder op i den blå luft, lyder frygten blandt andet.

- Det er da klart, at alle de konkurrenter, der har et produkt, der koster penge, har en interesse i at stille spørgsmålstegn ved Google. Men Googles datacenter er et af verdens største, så man får vel næppe større sikkerhed andre steder, lyder Anders Ibsens svar på kritikken.

- Det siger sig selv, at hvis Google bryder den tillid, der er hos kunderne, så er de færdige, for så er der jo ikke flere der vil bruge deres produkter, tilføjer Anders Ibsen.




IT-JOB

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Fullstack-udvikler i et automatiseret DevOps-miljø

Arctic Import A/S

AX Controller

Billetkontoret A/S

.NET Full Stack Developer

Netcompany A/S

IT Consultant
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere