Verdens største spiludgiver, Electronic Arts, har indgået aftaler med de første to firmaer om at levere reklamer, der skal vises i visse af selskabets kommende udgivelser.
Det drejer sig om Microsoft-ejede Massive samt IGA Worldwide. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.
Aftalerne gælder i første omgang syv af EA's kommende spil.
Reklamerne skal leveres via internettet og vises som en integreret del i spillet.
Massive skal således levere reklamer til EA's kommende spil i Need for Speed-serien.
Aftalerne omfatter spil til det nordamerikanske og europæiske marked.
- Folk vil komme til at se flere aftaler af denne type fremover, siger onlinechef Chip Lange fra EZ til Reuters.
Mulighederne for reklamer i spil er blevet kraftigt udvidet i takt med at de nyeste generationer af spilkonsoller er beregnet til at være forbundet til internettet.
Salg af reklamer i spil er allerede kendt i visse onlinespil til pc.
EA har ikke offentliggjort de økonomiske detaljer omkring aftalerne.
Selskabet understreger samtidig over for Reuters, at selskabet ikke har tænkt sig at binde sig til blot to leverandører af reklameindhold.