It-giganten Hewlett-Packard vil være cool ligesom Apple, der i årevis har solgt pc'er ved at fremhæve cool-faktoren frem for det tekniske.
En ny omfattende kampagne for HP's pc-salg blev således skudt i gang ved hjælp af en weblog, en computer-manipuleret video og viral markedsføring.
På webloggen kan man se videoklip, der angiveligt skulle være produceret af en kontoransat med for lidt at lave, som har lært sig at jonglere med papirskugler, som en fodboldsspiller jonglerer med en fodbold.
Med blot to fingre vel at mærke.
Rapper og snowboarder
Webloggen blev lanceret op til VM i fodbold, og HP's tilstedeværelse var i begyndelsen sløret til blot en bannerannonce på webstedet.
HP har samtidig på amerikansk tv lanceret en reklamekampagne, hvor ikke-nørdede personligheder som rapperen Jay-Z og snowboarderen Shaun White viser indholdet af deres bærbare pc'er frem.
- Vi ønskede at træde væk fra at sælge pc'er som et husholdningsapparat og i stedet fortælle en historie på en selvbiografisk måde, siger kreativ chef Steve Simpson fra reklamefirmaet Goodby til avisen New York Times.
Webloggen har tiltrukket over 180.000 besøgende, skriver New York Times.
Samtidig har den genereret stor opmærksomhed i blogverdenen, hvor flere har forsøgt at kopiere finger-driblingerne.
HP har hidtil hovedsageligt henvendt sig til professionelle brugere med selskabets pc-reklamer, men har på det seneste forsøgt at sætte sig mere tungt på det private marked.
Relevant link