Siden Microsofts spilkonsol Xbox 360 blev lanceret i november sidste år, har it-koncernen sendt fem millioner eksemplarer på markedet.
Microsoft forventer selv at have fordoblet det tal ved udgangen af 2006 og endvidere runde et salg på 15 millioner spilkonsoller om et år.
Selskabet satser på en forholdsvis hurtig udbredelse af den nye version af spilkonsollen for at stå stærkere i kampen med de to japanske konkurrenter Sony og Nintendo. Begge er på vej med nye versioner af deres spilkonsoller.
Sony forventer senere i år at sende selskabets spilkonsol PlayStation 3 på markedet. Nientendo har tidligere oplyst, at spilkonsollen Wii kommer i handlen i fjerede kvartal i år.
Microsoft kan formentlig se frem til hård konkurrence fra specielt Sony, der med de tidligere versioner af PlayStation har haft større udbredelse end Microsofts tidligere udgaver af Xbox-konsollen.
Microsoft forventer imidlertid nu at have fået et forspring i kampen om kunderne ved at være kommet først med en ny generation af de populære spilkonsoller.
Også prisen kommer naturligvis til at spille en rolle i konkurrencen mellem spilkonsollerne. Microsofts Xbox ser indtil videre ud til at blive prissat billigst.