Det danske sikkerhedsfirma Bullguard har i løbet af det sidste år vendt et underskud på to millioner kroner til et plus på 2,5 millioner kroner på bundlinien.
Administrerende direktør Heini Zachariassen tilskriver udviklingen en vellykket partnerstrategi.
- Vi deler vores omsætning med vores partnere. Det begynder kunderne nu at forstå, og derfor har vi stadigt nemmere ved at få de rigtige partnerskaber, siger Heini Zachariassen.
Sikkerhed til mobiltelefoner
For Bullguard handler det om stordriftsfordele. Når først virksomheden når en vis størrelse, betyder de variable omkostninger ikke længere så meget. Og så begynder man rent faktisk at tjene penge, fortæller Heini Zachariassen.
Det er især produkter til pc på konsumentsiden, som har trukket salget op. Samtidig er et sikkerhedsprodukt til mobiltelefoner begyndte at sælge i starten af året.
- Dog er salget ikke så stort i Danmark som i resten af Europa, siger Heini Zachariassen.
Samler ansatte
Bullguard satser på en meget hård ekspansionsstrategi. Alligevel regner direktøren med at firmaet også i 2006 vil tjene penge.
Ekspansionen er primært foregået Rumænien. Det er især afdelingen i hovedstaden Bukarest, som har aftaget de omkring 25 nye medarbejdere, der er kommet til firmaet det seneste år.
Bullguard har dermed nu samlet set omkring 75 ansatte, fortæller Heini Zachariassen.
- Der er ingen tvivl om, at det har været et godt år. Og det med at fordoble omsætningen holder vi fast i. Vi kører en meget hård vækst for tiden, siger Heini Zachariassen.