Verdens største spilproducent, amerikanske Electronic Arts (EA), overtager konkurrenten Mythic Entertainment for et ikke offentliggjort beløb.
Med købet kommer EA til at stå stærkere på det voksende marked for online multiplayer computerspil.
EA oplyser i forbindelse med overtagelsen, at selskabet vil oprette en ny udviklingsafdeling i Fairfax, hvor Mythic har hovedsæde.
Den nye afdeling skal ifølge EA udelukkende beskæftige sig med udviklingen af online multiplayer-spil, som har været Mythic hovedfokus.
Succes for Warcraft
Mythic står blandt andet bag spil som Dark Age of Camelot og det nye Warhammer Online med titlen Age of Reckoning.
EA's øgede fokus på online-spil blev sparket i gang af succesen hos Vivendi Universal med World of Warcraft, der har flere end 5,5 millioner betalende spillere verden over.
- Udbredelsen af Warcraft viser, at det her ikke er en nicheforretning, siger vicedirektør Chip Lange hos EA.
Blandt de mere skeptiske analytikere af spilbranchen er der imidlertid stadig usikkerhed om, hvor stort et potentiale online-spil reelt har.
Flere analytikere mener ifølge Wall Street Journal, at det store antal spillere i World of Warcraft nærmere er udtryk for en undtagelse end for en generel tendens.