Dansk firma bruger Skype til call-center

Det danske rejseforsikringsselskab IHI har implementeret Skype-løsning, der gør det billigere for agenter og kunder at ringe ind og tegne forsikringer.

Axcess har som nogle af de første i Danmark, installeret en løsning, hvor Cisco Call Manager er integreret med gratis internettelefoni via Skype. Der sker hos den danske rejseforsikringsvirksomhed IHI.

Store besparelser

Normalt er Skype en enbrugerklient, men Axcess har implementeret Skype på en partitioneret server, hvorved det er muligt at betjene seks samtaler samtidig.

Axcess har desuden integreret Skype-løsningen med den Call Manager-løsning, som IHI normalt bruger som omstillingsbord, så kunder og agenter rundt om i verden kan klikke sig ind via IHI's hjemmeside og starte gratis Skype-samtaler med IHI i Danmark.

– Der er store besparelser forbundet med denne integration mellem Skype og Call Manager. Hvis en kunde i eksempelvis Australien gerne vil købe en IHI forsikring, har vores australske samarbejdspartner førhen ringet for adskillige kroner i minuttet til vores hovedkontor for at gennemføre salget, siger projektleder i IHI Jakob Schmidt Sørensen.

- Dette kan vi nu gøre både nemmere og ikke mindst helt gratis ved at benytte linket på vores hjemmeside, siger han.

Spændende udfordring

For Axcess er den nye Skype-løsning ikke åbningen til et nyt forretningsmæssigt Nirvana, fortæller administrerende direktør Stig Abildsø.

Det skyldes blandt andet, at man ikke kan kvalitetssikre opkaldene gennem Skype.

– Når vi leverer IP-løsninger, så er det afgørende at kunne levere quality of service, og det kan man ikke med Skype, men når kunden beder os om at implementere det, så er det da en spændende udfordring at tage op, men det vil ikke være sådan, at vi fremover vil satse på at levere Skype-services, siger Stig Abilds.

Skype og Call Manager bruger to forskellige standarder for Voip, hvilket betyder, at de ikke kan integreres uden en gateway, der konverterer lyden fra det ene system til det andet.

Samtidig er gatewayen, der også er udviklet af Axcess, ansvarlig for at opsætte og nedtage kald på begge systemer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere