indhold
Chat-programmer skal ind på de bonede gulve, hvis det står til IT-giganten America Online Inc. (AOL). AOL Instant Messenger vil om kort tid blive lanceret i en kommerciel version til virksomheder. Denne version vil blandt andet tilbyde kryptering.
I dag er chat-programmer mest brugt af private brugere, men det anslås, at 20 til 25 procent af brugerne er ansatte i virksomheder, der bruger tjenesterne til deres arbejde. Og det skaber nye behov.
AOL's nye produkt vil hedde Enterprise AIM, og det vil koste penge at bruge i modsætning til det utal af produkter, der findes på markedet i dag. Mest kendt er America Onlines opkøbte ICQ, Microsofts MSN, America Onlines egen AIM og internet-portalen Yahoos Messenger.
VeriSign skal levere kryptering til produktet, som regnes for den væsentligste facilitet, der mangler i de gratis produkter. Men virksomhederne forventer flere ting, såsom mere sikker log-in, flere intelligente automatisk svarmuligheder og sikker logning.
Ingen af konkurrenterne har annonceret lignende professionelle chat-programmer.