Software til helpdesk

Et værktøj til at administrere arbejdet med at yde support til brugere og kunder er på tegnebrættet hos Microsoft.

Bob Muglia, der leder Microsofts division for servere og udviklingsværktøjer, fortalte om System Center Service Desk på konferencen Microsoft Management Summit 2006 i San Diego i slutningen af april.

Han kom ikke med oplysninger om, hvornår produktet bliver tilgængeligt. Men han oplyste, at det vil indeholde to komponenter, der samtidig kommer til at danne grundlag for hele System Center-serien af produkter.

System Center er Microsofts bud på software til at understøtte ITIL-processerne (IT Infrastructure Library). ITIL er et sæt retningslinjer for, hvordan man driver en it-afdeling effektivt.

De to komponenter er en workflow-funktion og en database over de elementer, der indgår i organisationens it. Det er den database, der i ITIL er kendt som Configuration Management Database (CMDB).

Service Desk-programmet vil blive integreret med Microsoft Operations Manager (MOM), så det direkte kan anvende hændelser, der oprettes af MOM og andre programmer til system management.

Bob Muglia kunne også fortælle, at næste version af MOM og System Management Server (SMS) vil blive omdøbt til henholdsvis System Center Operations Manager 2007 og System Center Configuration Manager 2007. Disse produkter ventes på markedet sidst i 2007.

Endelig oplyste han, at Distributed Management Task Force (DMTF) har accepteret firmaets Web Services for Management (WS-Management) som en foreløbig standard.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
KEYBALANCE A/S
Udvikling og salg af økonomisystemer samt CRM og MPS. Systemer til blandt andet maskinhandlere, vvs-branchen, vognmænd, låsesmede,handelsvirksomheder

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere