It-chefens rolle er under forandring. På én gang skal chefen have fod på den tekniske udvikling – og hånd om, hvordan it kan understøtte forretningen.
Det kan kræve lidt af en stifinder, når der skal findes vej gennem it-labyrinten. Og ikke mindst et sikkert greb, når valget skal falde på den helt rigtige løsning.
Strategisk, forretningsorienteret, teknisk funderet, opsøgende, sælgende og med en sans for håndtering af leverandører, opbygning af samarbejder og udarbejdelse af kravsspecifikationer. Det er blot et udpluk af de krav, der kan stilles til virksomhedens it-chef.
Man kan fristes til at spørge, hvor og hvordan de finder viden, inspiration og ideer til at udfylde de mange kasketter?
Denne særudgave af CIO kunne ikke modstå fristelsen – og har bedt en række it-chefer og rådgivere give deres bud.
Bag navnet CIO Special gemmer sig et værktøjspræget magasin, som sætter fokus på de udfordringer, en it-chef vil møde på sin vej, når tre af tidens varmeste temaer – IP-telefoni, it-sikkerheds-politik og outsourcing af it-driften – kommer på virksomhedens dagsorden.
Ud fra syv hovedpunkter – motivation, analyse, business case, valget, implementering, den nye verden og case – har CIO Special samlet en række gode råd og masser inspiration til, hvordan it-chefer kommer helskindet rundt om de skarpe hjørner og finder gennem labyrinten. Derudover har CIO Special mødt nogle rigtige stifindere hos Statoil, Hærens Officersskole og Rosendahl, der alle har haft vandrestøvlerne på i deres søgen efter de helt rigtige it-løsninger.
Læs mere i det trykte magasin - klik "Køb magasin" på forsiden af cio.dk.