Den taiwanske computerproducent Acer forventer at sælge computere for svimlende 78 milliarder kroner i 2006.
Skal dette mål nås, kræver det, at selskabet opretholder de markante vækstrater, som det har redet på i det seneste år.
Acer - der er verdens fjerdestørste computerproducent - omsatte i 2005 for 62 milliarder kroner, hvilket er 41 procent mere end i 2004.
Europæere vilde med bærbare Acere
Det har især været salg af bærbare på det europæiske marked, der har givet Acer vind i sejlene.
Selskabet iværksætter nu et større fremstød på det amerikanske marked, som skal sikre, at den store vækst opretholdes.
Acer har nu blikket stift rettet mod kinesiske Lenovo, der ikke nær kan følge med med tilsvarende vækstrater. Lenovo er verdens tredjestørste pc-producent med en markedsandel på 6,9 procent, mens Acer har 4,6 procent.
Heller ikke de øvrige topspillere på markedet kan følge Acers vækst. Verdens største pc-producent ifølge analysehuset Gartner, amerikanske Dell, øgede salget med 18,6 procent sidste år, mens HP solgte 15,1 procent flere apparater end året før.
Analysehuset Gartner forventer, at markedet for pc'er vil kølne lidt af i 2006, hvor analytikerne forventer en vækst i det samlede salg på 10,7 procent til 234,5 millioner solgte apparater.
I 2005 steg markedet med 15,5 procent.
Samtidig er der benhård konkurrence mellem producenterne, hvilket kan blive en streg i regningen i Acers bestræbelserne på at nå det høje vækstmål.