Web-udviklerne Verticportals har overtaget konkurrenten Tihii Media for et ikke offentliggjort beløb.
- Vi har arbejdet på at få aftalen på plads i en fire-fem måneder, siger Sebastian Jespersen, der er administrerende direktør i Verticpotals.
Verticportals havde i 2005 en omsætning på 8-10 millioner, mens Tihii Media omsatte for cirka 2,5 millioner kroner.
Leg fører til viden
De to københavnske virksomheder beskæftiger sig begge med begrebet edutainment, der handler om, at man kan lære ved at lege med for eksempel computerspil.
Verticportals har specialiseret sig i at bruge Flash og interaktiv video til deres produkter, og de har blandt andet Codan, Microsoft og Udenrigsministeriet som kunder.
- Med den øgede produktionskapacitet og tilførslen af Tihii Medias kompetencer skal vi i gang med nogle spændende projekter, der kan overraske og udfordre brugerne på nettet, siger Sebastian Jespersen.
Bedre løsninger
Den første opgave bliver en større opdatering hjemmesiden dropdet.nu, som er en kampagne fra Rådet for Større Færdselssikkerhed. Hjemmesiden har tidligere været nomineret til Danish Internet Award. På længere sigt skal de to nye partnere også lave Danidas ulandskalender.
Verticportals har 21 ansatte, mens Tihii Media – der i høj grad har været baseret på freelancere – kun tager to medarbejdere med over i den nye konstellation. Denne ene af Tihii Medias stiftere har valgt at søge nye udfordringer i forbindelse med salget. Den anden, Thomas Petersen, har store forventninger til fremtiden.
- De samlede kræfter giver os mulighed for at trække på Verticportals’ specialiserede medarbejderskare, så vi nu kan levere endnu bedre og større løsninger til vores kunder, siger han.