CBB bag direkte opkald fra hjemmesider

Fra april kan CBB Mobils kunder klikke på telefonnumre på en hjemmeside, hvorefter mobilen automatisk ringer op. Tjenesten bliver gratis, men opkaldet koster almindelig mobiltakst.

Fra april behøver CBB Mobils kunder ikke længere selv at taste et telefonnummer, som de har fundet på internettet, for at ringe op.

I stedet kan de klikke på telefonnumre på en hvilken som helst hjemmeside, hvorefter deres egen mobil vil kalde op til nummeret.

– I forvejen ved vi jo, at vores kunder bruger internettet. Men nu ønsker vi at give dem muligheden for at lave et opkald direkte fra en hjemmeside. Så behøver folk ikke skrive nummeret op på en gul lap eller selv taste det ind på mobilen, siger Teddy Søgaard Pedersen, administrerende direktør for CBB Mobil.

Populær tjeneste

Teddy Søgaard Pedersen mener, at mange af de opslag folk laver på internettet i forvejen sker for netop at finde et telefonnummer.

- Og så vil vi gerne gøre hverdagen lidt lettere for folk og give dem nemmere og hurtigere adgang til at foretage opkaldet, siger han.

Forudsætningen, for at det virker, er, at kunderne i forvejen har lavet et browser login, så CBB Mobils computersystem kender kundens mobilnummer.

- Men så koster det til gengæld ikke ekstra. Det her bliver en service som alle kunder kan bruge som standard. Det koster ikke ekstra ud over sædvanlig minuttakst for opkaldet, siger Teddy Søgaard Pedersen.

Selvom den nye service ikke betyder lavere minutpriser fra CBB Mobil mener han, at det vil gøre en forskel i kundernes valg af mobilselskab, fordi det gør det nemmere og hurtigere at telefonere.

Sifira bag løsningen

En del af servicen består i, at systemet automatisk kan fremhæve telefonnumre på en hvilken som helst hjemmeside. Det skal gøre det nemmere at finde de numre, som mobilen kan lave opkald til.

Rent teknisk foregår opkaldet på den måde, at det telefonnummer kunden har klikket på, bliver sendt til CBB Mobils system, som sørger for at lave et opkald både til mobilen og til nummeret fra hjemmesiden og dernæst koble de to numre sammen.

Løsningen er leveret af virksomheden Sifira, der i forvejen har leveret CBB Mobils telefonsvarer-system.

Servicen har arbejdstitlen Click-to-call, et navn der muligvis senere vil blive ændret til et mere mundret salgsnavn.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
PCI og cloud-sikkerhed: Strategi til beskyttelse af betalingsdata

Er din organisation klar til de nye PCI DSS 4.0-krav? Deltag i vores event og få indsigt i, hvordan du navigerer i compliance-udfordringerne i en cloud-drevet verden.

16. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, Aarhus: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

21. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, København: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

23. januar 2025 | Læs mere