Yahoo og AOL kræver porto for e-mail

It-giganterne Yahoo og AOL vil fremover opkræve mellem to og seks øre per e-mail, som til gengæld får særbehandling og når frem til modtagerne straks

Firmaer vil fremover være nødt til at betale digital porto for hver eneste e-mail, hvis de vil være sikre på, at de når frem til brugerne hos de amerikanske it-firmaer Yahoo og AOL.

Det skriver New York Times.

De to firmaer vil indføre en digital porto på mellem cirka to og seks øre per e-mail. Til gengæld vil e-mailsene gå direkte i brugernes indbakke uden at skulle forbi de normale spamfiltre først.

Firmaer betaler altså for at have sikkerhed for, at afsendte e-mails rent faktisk også når frem.

Afsenderne skal love kun at sende e-mails, som modtagerne er gået med til at tage imod, og Yahoo og AOL håber dermed, at betalingen også kan bremse for mængden af spam.

Samtidig står de to it-giganter til at tjene adskillige millioner hvert år i indtægter fra den digitale porto.

Det bliver stadig muligt at sende e-mails uden at betale, men de ikke vil få den samme særbehandling som e-mails, der betales for.

Det er firmaet Goodmail Systems, som får ansvaret for at indsamle den digitale porto og samtidig sikre afsenderens identitet.

Beskeder, der betales for, vil i AOL-brugernes indbakker optræde med beskeden "AOL Certified E-Mail".




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere