Torsdagens aviser om it

TDC vil vinde 3G-markedet med musik. Slagsmål om .eu-domæner på vej. Ny direktør skal sætte fart på Schultz Grafisk. Udlandseventyr koster dyrt for bilsalg over nettet. Spilbranchen: Højteknologifonden glemmer de kreative virksomheder.

TDC vil vinde 3G-markedet med musik

TDC vil fra foråret vinde flere 3G-kunder med et stort fremstød på musik via mobiltelefonen, som ellers har været konkurrenten 3's store satsningsområde. Musikken er sammen med sport og spil de tre indholdstjenester, TDC vil gå ud med på 3G-nettet, som siden lanceringen i oktober har fået kunderne til at hente 50 procent flere data med mobiltelefonen. TDC Musik er i forvejen danskernes foretrukne sted at downloade musik via internettet. (Børsen)

Slagsmål om .eu-domæner på vej

Der er lagt til tusindvis af årelange slagsmål om rettighederne til de nye internetdomæner med endelsen .eu, som mange store europæiske virksomheder sandsynligvis allerede har tabt retten til. Den første registrering åbnede 7. december, og frem til 7. februar kan virksomheder med registrerede varemærker søge om domæner. Den første dag blev der sendt 101.000 ansøgninger til EURid, den fælles europæiske registreringsmyndighed, og danske Speednames modtager hver dag 1.000 nye ansøgninger. (Børsen)

Ny direktør skal sætte fart på Schultz Grafisk

Peter Vammen skal som ny direktør i kommunikationshuset Schultz Grafisk skabe vækst, efter ledelsen købte datterselskabet Schultz IT ud for nogle uger siden. Schultz Grafisk vil fortsat levere it-løsninger, der gør kundernes produktdata tilgængelige på print eller på nettet. (Børsen)

Udlandseventyr koster dyrt for bilsalg over nettet

Bilauktionshuset Autocom kommer i det næste regnskab ud med et underskud på 371.000 kroner, efter selskabet har brugt mange penge på at ekspandere til fem nye lande. Internetfirmaet med 45 ansatte hjælper forbrugere med at finde den rette forhandler og har netop skilt forretningsdelen Bilpriser.dk ud i et selvstændigt selskab. (Børsen)

Spilbranchen: Højteknologifonden glemmer de kreative virksomheder
Selvom spilmarkedet boomer og spilproducenterne mangler penge, er det store veletablerede selskaber som Microsoft, Coloplast og Mærsk Olie og Gas, der løber med uddelingerne fra Højteknologifonden. Det undrer man sig over i spilbranchen. Markedet for spilsoftware i Danmark er alene i år vokset med 20 procent, eller 1,4 milliarder kroner. (Politiken)




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere