Projekt Digital Forvaltning får nu en ny, permanent og mere ambitiøs administrativ organisering. Indsatsen for at digitalisere den offentlige sektor skal fra 1. januar ledes fra et nyt center, der oprettes i Finansministeriets Departement.
Kontoret får navnet Administrationspolitisk Center.
I praksis slås tre enheder sammen: 11. kontor, der allerede nu arbejder med modernisering, administrationspolitik, forvaltningspolitik og organisation og Kontoret for Regelforenkling (14. kontor) og Den Digitale Taskforce.
Lederne af det nye Administrationspolitisk Center bliver Elisabeth Hvas, der i dag er kontorchef i 11. kontor (Moderniseringskontoret) og kontorchef med ansvar for offentlig it i Videnskabsministeriets It-politisk center, Lars Frelle-Petersen.
Administrationspolitisk Center får 20-25 medarbejdere, nemlig medarbejderne fra de tre enheder, der alle følger med.
Bestyrelsen for Projekt Digital Forvaltning skal formentlig erstattes af en fællesoffentlig styregruppe, der angiveligt skulle blive endnu mere bred og fællesoffentlig end den nuværende bestyrelse.
Det var ventet, at der ville komme en udmelding om Projekt Digital Forvaltnings fremtidige organisering inden jul. Projektets kommissorium udløber med udgangen af 2006.
Det lå også i kortene, at der formentlig ville blive tale om en stærkere forankring af Den Digitale Taskforce i Finansministeriet for at øge incitamenterne for digitalisering og modernisering i resten af den offentlige sektor.
Taskforcechefen gennem de sidste fire år, Thomas Nielsen, er 1. november blevet kundechef i Skat.
Bestyrelsen for Projekt Digital Forvaltning har de seneste måneder været i tænkeboks om både den fremtidige organisering af arbejdet og Thomas Nielsens efterfølger.