Sø- og Handelsretten har taget spilfirmaet Pinkfloor, der satser på spil til piger og blev delvist købt af mediekoncernen Egmont sidste år, under konkursbehandling.
Konkursen kommer efter, at Pinkfloor i det seneste regnskabsår fik et underskud på 7,7 millioner kroner, mens omsætningen ikke formåede at knibe sig over millionen.
Administrerende direktør Camilla Lyngbo Hjort tillagde ikke milliontabet større betydning, da hun kommenterede regnskabet i juni.
Ifølge hende ville den negative egenkapital blive genoprettet, når først selskabets produkter begyndte at ramme gaden.
- Vi har haft udvikling på 10 forskellige medieplatforme samtidig. Underskuddet tager vi stille og roligt. Det er faktisk efter planen. Det koster at gå så ambitiøst ud på flere medieplatforme i flere lande samtidig, sagde hun dengang til Computerworld.
Nu lader det dog til, at salget ikke var nok, og at ejeren Egmont samtidig ikke har været interesseret i at skyde flere penge i Pinkfloor.
Egmont købte hovedparten af Pinkfloor i januar 2004 kort tid før, at selskabet scorede et trecifret millionbeløb på salget af spilfirmaet IO Interactive til britiske Eidos.
Det har ikke umiddelbart været muligt at få en kommentar fra hverken Camilla Lyngbo Hjort, kurator Erik Malberg eller Allan Hansen, der er bestyrelsesformand for Pinkfloor og administrerende direktør for Nordisk Film Interactive, en del af Egmont.