PBS er i gang med fejlretningen af et nedbrudsproblem, der giver knas med internet-dankortbetalinger hver dag omkring kl. 13:20.
Men man kan endnu ikke melde ud, hvad problemet konkret består i, forklarer informations-medarbejder Søren Winge Schierbeck.
- Men vi kan afvise, at det skyldes spidsbelastning lige efter frokost, siger han med henvisning til spekulationer fra betalingssystems-udbyderen Dibs, som blev opmærksom på problemet for over en uge siden.
PBS forventer, at man vil kunne fejlrette i løbet af få dage, hvis ellers man er på rette spor.
Søren Winge Schierbeck lover samtidig, at PBS vil lægge en statusmeddelelse på selskabets websted, så det tydeligt fremgår, at det er hos PBS og ikke eksempelvis hos Dibs, at fejlen opstår.
At det kunne misforstås som en fejl hos Dibs har været et af irritationsmomenterne for Dibs-direktør Jon Wichmann.
Han efterlyser også, at man får svar på en henvendelse til PBS om et nyt service level agreement. Men heller ikke det er afklaret endnu, meddeler Søren Winge Schierbeck.