I de seneste par uger har man i Dibs, som hoster betalingsløsninger for omkring 1.500 danske webbutikker, nærmest kunne sætte klokken efter serverproblemer hos PBS, der håndterer alle dankortbetalinger.
Ved 13:30-tiden begynder man at opleve problemer med svartiderne, og det frustrerer direktør i Dibs, Jon Wichmann.
- Det er en spidsbelastet tid lige efter frokost, hvor folk på job sætter sig tilbage ved computeren og lige skal købe et eller andet, siger Jon Wichmann.
Venter på svar
Men trods gentagne henvendelser til PBS over de seneste dage har han endnu ikke fået en forklaring på, hvordan problemerne opstår.
Selv mener han, at gentagelsen på så præcist et tidspunkt tyder på, at det ikke er selve serverbelastningen, der gør udslaget. Men han ved det ikke.
Jon Wichmann frygter, at PBS-problemerne varsler ilde for den kommende julehandel i webbutikkerne.
Sidste år var der mange problemer med nedbrud, men PBS lovede, at it-partneren IBM var sat på sagen og ville sørge for, at systemerne kørte stabilt efter jul.
Men den udvikling har Jon Wichmann ikke mærket noget til.
- Det har ikke hjulpet overhovedet. I maj sad vi sammen med Telmore til revselsesmøde i PBS og krævede nye service level agreements. Dem blev vi lovet, men vi har ikke fået dem, siger Jon Wichmann.
Hos PBS oplyser informationsafdelingen, at man er midt i at se på problemstillingen, men først forventer at kunne melde ud om sagen i morgen.