IBM opretter datamanagement-enhed

1000 ansatte og flere Websphere-produkter bliver overført til den nye enhed, som it-giganten har forberedt gennem opkøb det sidste halve år.

IBM opretter en ny enhed til det, selskabet kalder ”master data management” (MDM) under selskabets softwaredivision.

MDM-produkterne skal udgøre en platform for integrationssoftware, som kan hjælpe virksomheder med at holde styr på de mængder af data, der kan være spredt i forskellige systemer. Yderligere skal produkterne hjælpe med at rense data og synkronisere data-kilderne. Hensigten er, at gøre det muligt i et enkelt skærmbillede at se alle relevante oplysninger om henholdsvis kunder, produkter, leverandører og ansatte for at sikre, at alle i virksomheden benytter informationerne på samme måde.

IBM’s Websphere Product Center og Websphere Customer Center bliver centrale dele af MDM-produkterne. Hertil kommer næste forår Websphere Metadata Server, der skal gøre det lettere at få adgang til og at udveksle og administrere metadata i sammensatte systemer.

IBM forventer ikke at sælge MDM-produkterne i samlede suiter, men snarere at kunderne vil anskaffe dem enkeltvis for at løse akutte problemer. Internet-butikker er blandt de kunder, som IBM forventer til de nye produkter.

Forud for etableringen af den nye enhed har IBM det sidste halve år foretaget en række opkøb af firma, der udviklede datamanagement-løsninger. I foråret købte it-giganten Trigo Technologies, der udviklede middleware til informationsmanagement. Så fulgte erhvervelsen af Venetica, som arbejdede med værktøj til at få styr på ustrukturerede data med, og af Ascential Software, som tilførte værktøj til at overføre og synkronisere data. Senere køb af SRD tilførte teknologi til at finde sammenhænge i dat, og endelig gav DWL løsninger til at samle kundedata fra mange kilder.

IBM overfører 1000 ansatte til den nye MDM-enhed.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere