Amerikanske Salesforce.com træder nu for alvor ind på dansk grund.
Den amerikanske udbyder af netbaserede CRM-systemer, der på nærmest uforskammet vis er buldret frem især i USA, har indgået en partneraftale med danske Mondo.
Det københavnske it-firma skal sætte gang i salg, rådgive og stå for eventuel tilpasning og integration med andre systemer.
- Vi satser på at kunne skabe en tocifret millionomsætning på løsningssalg og konsulentarbejde, siger divisionschef Finn Harreby Jepsen fra Mondo Management.
Salesforce.com har vundet stor udbredelse på at lave netbaseret CRM, hvor brugerfladen køres i en simpel web-browser, og systemet kører på Salesforce.com's servere.
Udsigt til dansk version
Opkomlingen har med sit netbaserede CRM vist sig som en alvorlig udfordrer til de store CRM-softwarehuse som Siebel – som nu er opkøbt af Oracle - Oracle og Microsoft.
Med Salesforce.com betaler virksomhederne leje for brug af systemet på månedsbasis og slipper dermed for køb af en dyr softwarelicens.
CRM-systemet kan tages i brug umiddelbart, som det er, eller det kan tilpasses efter behov. Det er det sidste, der skal skabe omsætning hos Mondo.
Ifølge Finn Harreby Jepsen er det målet at lave en dansk sprogversion, men indtil videre er Salesforce.com tilgængelig for danske virksomheder i en engelsk eller svensk version.
Salesforce.com er startet i 1999 af Marc Benioff, der har en fortid hos Oracle. Servicen har mere end 308.000 brugere i 16.900 selskaber over hele verden, oplyser selskabet.