Tele2 skal give betale en erstatning til TDC på 100.000 kroner, fordi selskabet sidste år i et nyhedsbrev til 170.000 kunder gjorde grin af prisforhøjelser hos TDC.
Det blev afgjort ved Sø- og Handelsretten onsdag.
Foruden erstatningen forbydes Tele2 i markedsføringsmæssig sammenhæng at bruge udsagn som "TDC slår til med prisstigninger der når nye fantastiske højder", "... vrider TDC årligt ... mere ud af den danske befolkning, som intet kan gøre".
TDC havde krævet, at Tele2 skulle betale en million kroner i erstatning foruden bøder.
Begge selskaber erklærer sig tilfreds med dommen.
Tele2 har valgt at fokusere på, at selskabet har ret til at informere sine kunder om prisstigninger påtvunget af TDC, så længe det sker i en ordentlig tone.
- Det tager vi til efterretning, og vi sætter derfor mere fokus på en god tone i vores fremtidige kommunikation, udtaler Niclas Palmstierna, administrerende direktør i Tele2, i en pressemeddelelse.