Det er godt nok smart

91 procent af de moderne familier vil gerne bruge de offentlige digitale services mere i fremtiden. Men kun 42 procent bruger i dag nettet som første valg. Det skal kampagne med Lars og Søren, der begynder på mandag, ændre på.

En ny stor fællesoffentlig kampagne skal fra på mandag udbrede kendskabet til de mange offentlige services på nettet. Målgruppen er "den moderne familie", som aldersmæssigt er 30-60 år og har +300.000 i husstandsindkomst.

I dag vælger lige mange, 42 procent af målgruppen, at ringe og bruge nettet som første valg, når de skal i kontakt med det offentlige, viser en frisk august 05-måling fra AC Nielsen.

- Målet er, at når vi gentager målingen sidst på året, skal et klart flertal af målgruppen have internet som første valg, siger chefen for Den Digitale Taskforce, Thomas Nielsen.

Det er Den Digitale Taskforce, der står bag den fællesoffentlige kampagne, som for altid skal ændre danskernes vaner.

- Der har været rigtig gode resultater af lignende kampagner, ganske vist i mindre målestok end den danske, i blandt andet Canada og Australien, siger Thomas Nielsen.

Han præsenterede fredag de 8 reklamespots med Lars Bom og Søren Fauli, der mandag rammer landsdækkende tv. Og han håber, at kampagnens punchline: "Det er godt nok smart" kommer til at ligge lige så godt i folkemunde som "Det er der da ingen ben i" fra kampagnen, der fik danskerne til at spise mere fisk.

Livsstilsekspert Henrik Byager, der er kommunikationsrådgiver på kampagnen, vurderer, at offentlige digitale services har en god chance for at blive meget mere brugt af målgruppen, end det er tilfældet i dag.

- Services, der kan hjælpe den moderne travle familie med at få mere ud af tiden, har gode chancer. Men internet sælger ikke sig selv ? der skal differentieret kommunikation til, siger Henrik Byager, som imødeser den store kampagnes resultat med stor interesse.

Relevant link

Det er godt nok smart




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis