Hos det danske lavpris-teleselskab CBB annonceres med ’halve små priser’ til nye kunder, mens abonnementsprisen hæves med den anden hånd hos de eksisterende kunder.
CBB-kampagnen tilbyder de første tre måneders mobilabonnement til halv pris, mens de eksisterende kunder er mødt med en ekstra opkrævning på 10 kroner per måned, svarende til op til ni procents stigning, skriver Finans.
Direktør i CBB Mobil, Nikolaj Boserup, forklarer prisstigningerne overfor mediet:
”Det har vi gjort, fordi vi indimellem er nødsaget til at justere vores abonnementsportefølje og ændre i priser og indhold, så vi kan blive ved med at drive en økonomisk bæredygtig forretning,” siger han og beskriver det som et vilkår i den hårde telebranche.
CBB Mobil er langt fra ene om at tilbyde store rabatter til nye kunder.
Her skilter øvrige selskaber som Call Me, Duka, Flexii, Oister og Telmore med abonnementer til halv pris om end kun i en tidsbegrænset periode på få måneder.