Artikel top billede

(Foto: PR-Foto)

Nuuday varsler kundeservice-revolution: Snart kan 70 procent af kundekontakten ske via AI

I løbet af få år forventer Nuuday, der blandt andet står bag Yousee og Telmore, at 70 procent af kundeservices vil kunne varetages af kunstig intelligens.

Når du i fremtiden kontakter Yousees eller Telmores kundeservice, er det sandsynligt, at du vil komme i kontakt med en ChatGPT-lignende bot.

Ifølge Børsen planlægger Nuuday, der er selskabet bag Yousee, TDC Erhverv, Telmore og Hiper, at rykke en større del af sin kundeservice over på chatbots, der ligesom ChatGPT og Googles Bard bygger på store sprogmodeller.

Det er Nuudays forhåbning, at 70 procent af kundekontakten om få år vil blive varetaget af kunstig intelligens.

"I dag foregår 80 procent af alle vores samtaler med B2C-kunder (handel mellem virksomhed og forbruger, red.) gennem telefonen. Det vil ændre sig, for vi ønsker at rykke samtalen over til messaging-løsninger, og derfor planlægger vi at bruge en sprogmodel baseret på kunstig intelligens, så man kan skrive med os i et helt almindeligt sprog og få svar ved hjælp af teknologien, der gemmer historikken og skal være i stand til at hjælpe kunderne med at løse deres problemer," siger Michael Stinner, chef for CX and business transformation, hos Nuuday til Børsen.

Han understreger dog samtidig, at overgangen til kunstig intelligens ikke vil ske med et snuptag, men at selskabet vil gå forsigtigt frem. Samtidig vurderer Nuuday, at komplekse problemstillinger stadigvæk vil kræve, at kunden er i kontakt med en medarbejder.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Threats 2024: Sådan arbejder de it-kriminelle – og sådan beskytter du dig

De cyberkriminelle har udviklet sig betydeligt, arbejder professionelt, fleksibelt og udnytter hinandens specifikke kompetencer – omtrent som en velsmurt koncern med klar ansvarsfordeling – og har ofte en klar politisk eller kommerciel motivation. Det stiller også nye krav til din tilgang til cybersikkerhed, og på Cyber Threats 2024 får du viden, som gør dig i stand til bedre at prioritere, planlægge og eksekvere en tidssvarende cybersikkerhedsstrategi.

06. november 2024 | Læs mere


Cyber Threats 2024: Sådan arbejder de it-kriminelle – og sådan beskytter du dig

De cyberkriminelle har udviklet sig betydeligt, arbejder professionelt, fleksibelt og udnytter hinandens specifikke kompetencer – omtrent som en velsmurt koncern med klar ansvarsfordeling – og har ofte en klar politisk eller kommerciel motivation. Det stiller også nye krav til din tilgang til cybersikkerhed, og på Cyber Threats 2024 får du viden, som gør dig i stand til bedre at prioritere, planlægge og eksekvere en tidssvarende cybersikkerhedsstrategi.

12. november 2024 | Læs mere


Fremtidens digitale kraftværk: Tag styringen med dit ERP-system

I dag ligger moderne ERP-platforme i skyen og opdateres adskillige gange årligt. Samtidig får man nærmest pr. automatik adgang til en omfattende portefølje af integrationer, add-ons, 3. partsmoduler, BI og avancerede funktioner til AI/ML-understøttelse af forretningsprocesser. På denne dag går vi derfor i dybden med, hvad det betyder for din virksomhed. Uanset om I har migreret til en cloudbaseret platform eller planlægger at gøre det indenfor en overskuelig fremtid.

13. november 2024 | Læs mere