Kinesiske TikTok har for alvor fat i de unge forbrugere, og det er en position, som selskabet for alvor sigter efter at udnytte kommercielt.
TikTok står nemlig til i år at firedoble omsætningen på selskabets globale e-handelsforretning til enorme 140 milliarder kroner.
Væksten kommer især fra sydøst-asiatiske lande, hvor forbruget via TikToks e-handelsplatform er eksploderet.
TikTok håndterer brugernes køb og salg af varer via den såkaldte TikTok Shop, som er integreret i TikTok-appen.
Her kan TikTok-brugerne købe varer direkte via links, som er integreret i videoindhold i appen - typisk produceret af influencere.
Det er en model, som for alvor har vundet indpas blandt forbrugerne i de sydøst-asiatiske lande, eksempelvis Indonesien, Kina og lignende.
Ifølge Bloomberg arbejder TikTok på at udvide salget til også at omfatte de store amerikanske og europæiske markeder.
Her har der dog i de senere år været meget modstand mod den kinesiske app, som blandt andet er blevet beskyldt for at høste data på brugerne i stort omfang og sende dem til Kina.
TikTok har omkring 150 millioner brugere i USA, og ifølge Bloomberg kan tættere bånd med amerikanske producenter, som sælger varer via TikToks platform, være med til at opbløde selskabets forhold til USA.