Artikel top billede

(Foto: U.S. AIR FORCE ACADEMY)

Twitter har mistet en tredjedel af sin værdi, siden Elon Musk købte mediet

Da Elon Musk købte Twitter for 44 milliarder dollar i oktober 2022, mente han selv, at det var for mange penge. Ny vurdering giver ham ret i, at han betalte overpris.

Tilbage i april 2022 meddelte Tesla-ejer og en af verdens rigester personer, Elon Musk, at han ville købe det sociale medie Twitter.

Men efterfølgende bølgede handlen frem og tilbage. Elon Musk fortrød sit bud, efter han mente, at Twitter havde vildledt ham om antallet af falske profiler på Twitter.

Så hev Twitter Elon Musk i retten, fordi de mente, Musk havde forpligtet sig til handlen, og efter flere måneders uvished, blev handlen endelig lukket fredag 28. oktober 2022. Prisskiltet på Twitter var 44 milliarder dollar.

Nu har det amerikanske finansselskab Fidelity Investments så regnet ud, at Twitter er 33 procent mindre værd, i forhold til, hvad Elon Musk oprindeligt betalte for det sociale medie. Det skriver Bloomberg.

Fidelitys beregninger er baseret på en nedskrivning af virksomhedens egen ejerandel i den sociale medieplatform. Det er dog ikke klart, præcis hvordan Fidelity er nået frem til tallet.

Elon Musk har tidligere udtalt, at han betalte for mange penge for mediet. I marts måned erkendte han, at Twitters indtægter var halveret siden hans overtagelse på grund af et massivt dyk i reklameindtægterne.

Fyrede 50 procent af medarbejderne

Som administrerende direktør for Twitter har Elon Musk foretaget flere store og hurtige ændringer i virksomheden.

Blandt andet fyrede han 50 procent af alle medarbejdere, da han overtog virksomheden og satte sig i direktørstolen.

Og så fjernede han blokeringen fra en lang række debattørerne, politikere og mediefolk heriblandt Jordan Peterson, Kathy Griffin og Donald Trump, som Twitter tidligere havde udelukket fordi, de skrev falske påstande på mediet.

I sidste måned meldte Musk, at han stopper som CEO i Twitter og har valgt Linda Yaccarino, der er de seneste 12 år har siddet som reklamechef for tv- og filmgiganten NBC Universal.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere