Danske Pleo, der har opnået en milliardværdi ved at udvikle et værktøj til at håndtere virksomhedsudgfiter betalt via firmakort vil i fremtiden satse på færre markeder.
Det skriver Børsen.
Helt konkret vil Pleo nu fokusere på de danske, engelske, tyske, spanske, franske, hollandske og svenske markeder.
Gennemførte stor fyringsrunde
Meldingen kommer efter, at selskabet for et halvt år siden gennemføre en større fyringsrunde, der betød, at medarbejderstaben blev reduceret med 150 personer således, at selskabet i dag har 825 ansatte.
“Det har været naturligt for os at fokusere forretningen, særligt efter en periode i 2022 hvor organisationen voksede meget kraftigt. Derfor går vi målrettet efter de markeder med den største fremdrift og det største potentiale,” siger Pleos topchef Jeppe Rindom til Børsen.
Pleo-chefen oplyser til Børsen, at selskabet i løbet af det seneste år til halvandet har fået større fokus på at skabe profitabilitet, og selskabet har således i løbet af de seneste 12 måneder øget sin omsætning med 100 procent samtidig med at man har kunne holde omkostningerne i ro.
Det er Jeppe Rindoms forventning at Pleo i slutningen af 2024 vil være profitable.