Spil vil blive invaderet af reklamer

Inden længe vil reklamerne have banet sig vej ind i computerspil. Reklamebranchen er nemlig for alvor ved at få øjnene op for de kolossale muligheder for markedsføring, der gemmer sig i spil.

Snart kommer den tid, hvor elvere, goblins og lejemordere lige får et betalt budskab med på vejen.

Reklamebosser og firmaer er ved at få øjnene op for de kolossale muligheder for markedsføring, der gemmer sig inden i spil.

Det var konklusionen på et yderst velbesøgt seminar på den gigantiske spilmesse Electronic Entertainment Expo 2005, E3, der netop er løbet af stabelen i Los Angeles.

Og både spil-industrien og marketing-folk stod ligefrem og savlede over mulighederne for at putte reklamer ind i spil for alvor.

Milliard-guldgrube

Tallene ser da også besnærende ud: Værdien af reklamer i spil er vokset fra 178 millioner kroner i 2003 til 426 millioner kroner nu, og analytikere anslår, at spilreklamer vil være 3,3 milliarder værd i 2009.

Genkendelsen er også langt højere end med tv-reklamer, forklarede en analytiker fra firmaet Massive, der forbinder mærkevarefirmaer og spilproducenter.

Det er ikke fordi, sammenhængen mellem spil og fremmede firmaer i sig selv er en nyhed.

I 'Everquest II' kan man nu bestille hos Pizza Hut, og i 'Splinter Cell' skal man bruge en Sony Ericsson-telefon i spillet. Samtidig har Microsoft længe sagt at reklamer bliver en del af Xbox Live.

Reaktionerne har været blandede. Reklamefolk taler et andet sprog end spiludviklere, og mulighederne afhænger af, at de to brancher kan finde hinanden. Og på om spillerne vil finde sig i det.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere