Snart kommer den tid, hvor elvere, goblins og lejemordere lige får et betalt budskab med på vejen.
Reklamebosser og firmaer er ved at få øjnene op for de kolossale muligheder for markedsføring, der gemmer sig inden i spil.
Det var konklusionen på et yderst velbesøgt seminar på den gigantiske spilmesse Electronic Entertainment Expo 2005, E3, der netop er løbet af stabelen i Los Angeles.
Og både spil-industrien og marketing-folk stod ligefrem og savlede over mulighederne for at putte reklamer ind i spil for alvor.
Milliard-guldgrube
Tallene ser da også besnærende ud: Værdien af reklamer i spil er vokset fra 178 millioner kroner i 2003 til 426 millioner kroner nu, og analytikere anslår, at spilreklamer vil være 3,3 milliarder værd i 2009.
Genkendelsen er også langt højere end med tv-reklamer, forklarede en analytiker fra firmaet Massive, der forbinder mærkevarefirmaer og spilproducenter.
Det er ikke fordi, sammenhængen mellem spil og fremmede firmaer i sig selv er en nyhed.
I 'Everquest II' kan man nu bestille hos Pizza Hut, og i 'Splinter Cell' skal man bruge en Sony Ericsson-telefon i spillet. Samtidig har Microsoft længe sagt at reklamer bliver en del af Xbox Live.
Reaktionerne har været blandede. Reklamefolk taler et andet sprog end spiludviklere, og mulighederne afhænger af, at de to brancher kan finde hinanden. Og på om spillerne vil finde sig i det.