Disney er ved at skære ind til benet, og det betyder blandt andet, af afdelingen, der står bag selskabets metaverse-strategi, får kniven.
Denne afdeling har omkring 50 ansatte, skriver The Verge.
Afdelingen, der gik under navnet 'næste generation af storytelling og brugeroplevelses'-division, har arbejdet på en langsigtet strategi med, hvordan selskabet skulle gøre sin indtræden i metaverset.
Disney har allerede annonceret, at der skal ske afskedigelser på op mod 7.000 medarbejdere. Målet er at opnå besparelser på 5,5 milliarder dollar.
Fyringer skal angiveligt ske i tre runder, og metaverse-afdeling har fået kniven i den første af dem.
Mediet skriver, at rygterne om fyringer begyndte at svirre tilbage i november, hvor CEO Bob Chapek blev udskiftet med den tidigere CEO Bob Iger.
Underholdningsgiganten annoncerede sine metaverse-ambitioner internt tilbage i februar 2022, hvilket var et par måneder før, at Facebooks moderselskab ændrede navn til Meta.