Twitters omsætning og indtjening er dykket brat i kølvandet på Elon Musks overtagelse i selskabet.
Elon Musk indledte straks efter sin overtagelse af selskabet i slutningen af oktober en kontant og omfattende genoprettelses-proces, der blandt andet førte til opsigelse af en lang række medarbejdere.
Usikkerheden forbundet hermed fik en lang række annoncører til at trække sig fra Twitter.
Og det fik omgående konsekvenser for selskabets omsætning og den heraf afledte indtjening.
Nedgangen slog for alvor igennem i december, hvor nye tal viser, at både omsætning og indtjening med et fald på 40 procent blev næsten halveret i december sammenlignet med samme måned et år tidligere.
Ifølge Reuters er 70 af Twitters 100 største annoncører fra tiden før Elon Musk stoppet med at købe annoncer - herunder Heinz og Nestlé.
Samtidig har færre brugere end forventet købt ind på Twitters nye betalings-service, Twitter Blue.
Elon Musk skriver på Twitter, at de seneste tre måneder har været ‘ekstremt hårde, da jeg var nødt til frelse Twitter fra konkurs samtidig med, at jeg udførte vigtige Tesla og SpaceX-pligter.’
“Jeg ønsker ikke den smerte for nogen som helst,” skriver han.
Elon Musk skriver, at Twitter fortsat står overfor visse udfordringer, men at selskabet er godt på vej til breakeven.
“Offentlighedens opbakning vil blive værdsat meget,” skriver han.