En steppebrand af fyringssedler fortsætter med at brede sig hen over tech-landskabet, og denne gang er det hos Yahoo, det brænder.
Selskabet skærer mere end 20 procent af sin samlede arbejdsstyrke som led i en større omstrukturering.
Det er især i Yahoos reklamedivision (ad tech), at fyringerne rammer, hvor næsten 50 procent af afdelingen står til at skulle finde sig et nyt job. Inden ugens udløb vil 1.000 af Yahoos omkring 10.000 ansatte have fået den nedslående besked.
Det skriver Reuters.
Yahoo, som blev købt af kapitalfonden Apollo Global Management for fem milliarder dollar i 2021, fremhæver, at tiltaget ville sætte virksomheden i stand til at indsnævre sit fokus og investeringer.
Det er desuden en reaktion på, at mange annoncører har reduceret deres marketingsbudgetter i kølvandet på det usikre økonomiske klima, lyder det.
Yahoo bliver dermed den næste i rækken af tech-selskaber, der iværksætter en større fyringsrunde.