(Opdatering: Klokken 12:04 er netværksproblemerne løst, og driften er igen stabil, lyder det i en statusopdatering.)
Hvis du i øjeblikket ikke kan logge på Digital Post eller oplever lange svartider, så er du formentlig ikke den eneste.
Digitaliseringsstyrelsen melder nemlig torsdag morgen, at der er netværksproblemer, der skaber bøvl med den offentlige it-løsning.
klokken 10.23 lød det af opdatering på systemets driftsside, at der var problemer, som udløste længere svartider, når man logger på Digital Post.
Kort efter lød opdateringen så, at årsagen til de lange svartider skyldtes netværksproblemer.
Digital Post kan tilgås både via e-Boks, Mit.dk, Virk.dk, Borger.dk samt Digital Post-appen.
Inde på Borger.dk fremgår det af en servicemeddelelse på forsiden: "Hvis du oplever problemer med at logge på Digital Post, prøv eventuelt igen senere. Vi arbejder på at løse problemet og beklager ulejligheden."
Det er Netcompany, der drifter og udvikler den bagvedliggende infrastrutkur for Digital Post. Det er en opgave, som selskabet overtog fra e-Boks i fjor.