Kinesiske TikTok forsøger sig med en ny strategi i USA for at sikre sin overlevelse.
Gennem de sidste to år har selskabet forhandlet med de amerikanske myndigheder om, hvorvidt selskabet kan forblive i USA eller ej.
Nu har det sociale medie afsløret en række detaljer i en stor plan til 1,5 milliarder dollar, der skal reorganisere selskabets amerikanske forretning, skriver Wall Street Journal.
Som del af denne plan åbner selskabet op for, at algoritmen til at foreslå indhold skal kunne ses efter i sømmene af de amerikanske myndigheder.
Indtil nu har TikTok været forholdsvist stille omkring, hvordan man vil kæmpe for at blive i USA.
Men de senere måneder har det dog været mere presserede at finde på løsninger, da amerikanske myndigheder og politikere arbejder på udfærdigelsen af et nyt stykke lovgivning, der kan ende med at forbyde TikToks tilstedeværelse i landet.
Politikerne har tidligere ytret bekymring om, at amerikanernes data vil kunne tilgås i Kina eller at det fra kinesisk hold bliver bestemt, hvad amerikanerne får vist i appen.
Nu vil TikTok fremvise den detaljerede plan for reorganiseringen samt metoderne hvorpå, selskabets algoritme til at generere foreslået indhold bliver kontrolleret.
Dette skal efter hensigten overbevise politikerne om, at TikToks amerikanske kan fungere som en selvstændig forretning, der opererer uafhængigt at moderselskabet i Kina.