Omstridt net-mand klar med nyt Google-sats

Den omstridte danske stand up-komiker Henrik Bruhn forsøger endnu en gang at sælge kurser til danskerne, som skal gøre det muligt for dem at score kassen på at oprette annoncenetværk på nettet. Denne gang er det dog ikke baseret på annonceprogrammet Adwords til verdens mest brugte søgemaskine Google, men Adsense.

Den danske standup-komiker Henrik Bruhn, som kom en tur gennem mediemaskinen, da han i fjor forsøgte at hverve kunder til et forretningskoncept baseret på søgemaskinen Googles annonceprogram Adwords, er på spil igen.

Denne gang har han oprettet Platin Club Online.

På klubbens hjemmeside lover Henrik Bruun alle medlemmerne en stigende indkomst hver måned, hvis de køber et undervisningsmodul.

- Medlemmerne betaler 2.500 kroner for modulet, hvor de lærer, hvordan de tjener penge på at oprette annoncenetværk på nettet, siger Henrik Bruhn.

Ifølge Henrik Bruhn følger der med købet af hvert modul en indkomstgaranti på 1.000 kroner.

Det betyder, at et medlem, som har gennemført seks moduler, er garanteret en indtjening på 6.000 kroner foruden en fast passiv indkomst af arbejdet hver måned.

Bruhn: Ingen falske løfter
Dermed forsøger Henrik Bruhn sig atter en gang med at sælge annoncenetværk-ideen til danskerne. I fjor købte han en række helsides annoncer i forskellige dagblade, hvor han slog på tromme for et kursus til 995 kroner.

Annoncerne lovede, at kurserne ville klæde betalerne på, så de kunne score kassen via annonceprogrammet Adwords til verdens mest brugte søgemaskine Google.

I DR?s forbrugerprogram Kontant blev Adwords-konceptet kritiseret voldsomt, og tidligere kursister mente ikke, at Henrik Bruhn kunne leve op til de gyldne løfter i annoncerne om lettjente penge. Kritikken blev bakket op af en række eksperter i søgemaskinoptimering.

Henrik Bruhn afviser beskyldningerne, og mener, der var tale om en hetz, som ikke havde noget med indholdet i forretningskonceptet at gøre.

Dropper Adwords

Mediestormen har dog fået Henrik Bruhn til at lægge Adwords-konceptet på hylden herhjemme for en tid, selv om det nye koncept ved første øjekast minder en del om det.

- Det her har intet med Adwords at gøre. Det er det stik modsatte. Medlemmerne betaler for at bruge vores program til indholdsstyring på nettet (CMS), og er baseret på Adsense programmet til Google, siger Henrik Bruhn.

Han mener, at indtjeningen på Adwords er langt mere risikofyldt end ved hjælp af Adsense-programmet.

- Med Adwords er der mulighed for den helt store gevinst, men det kan også give bagslag i nogle perioder og koste penge. Adsense derimod giver en mindre, men langt mere stabil indtjening, siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere