Den tyske industrikolos Siemens ser stadig, efter have skiftet chefen ud, et salg af sin mobilforretning som en mulighed, da divisionen længe har kæmpet med en anstrengt økonomi.
Det skriver søndagsudgaven af den tyske avis Welt, ifølge Reuters.
- Alle muligheder er på bordet, siger den nye administrerende direktør, Klaus Kleinfeld, der hermed lyder som ekkoet af sin forgænger.
Klaus Kleinfeld satte sig i chefstolen i den forløbne uge, og han fortalte, at selskabet er udsat for et voldsomt prispres på sine nye mobiltelefoner, efter at koncernen har udviklet tredjegenerations UMTS-baserede telefoner for sent.
- Vi har tabt mere end en million euro (7,45 millioner kroner) i denne enhed om dagen i de seneste måneder, oplyste han til avisen.
Den tidligere topchef Heinrich Von Pierer har fortalt, at Siemens inden for de kommende få uger vil beslutte mobilvisionens skæbne.
I første kvartal af selskabets regnskabsår 2004/05, der løb til udgangen af december 2004, tabte Siemens 1.065 millioner kroner på at lave og sælge mobiltelefoner.
Priskrigen, der er indledt af giganten Nokia, som forsøger at genvinde terræn, har sat sine tydelige spor på lønsomheden ved at producere mobiltelefoner.