Web-reklamer vokser 26 procent om året

Antallet af reklamer på internettet voksede med 26 procent i Danmark i det seneste år. Dermed ligger Danmark en anelse over det Europæiske gennemsnit på 24 procent. De største stigninger er sket i Sverige, Frankrig og Holland.

Internet-brugere bliver bombarderet med et støt stigende antal reklamer, der i det seneste år er vokset 26 procent herhjemme. Det skriver Financial Times.

Tallene stammer fra en europæisk undersøgelse foretaget af Nielsen/Netratings, og de støtter udsagn om at internet-reklamer øger sin popularitet.

Antallet af reklamer på europæiske websider nåede 94.939 i november 2004, en forøgelse på 24 procent fra 76.375 reklamer i samme måned året før.

Størst stigning i antallet af reklamer opnåede Sverige med et løft på 55 procent. Herefter kom Frankrig med 41 procents vækst og Holland med en stigning på 29 procent.

Herudover opnåede Storbritannien, Italien og Schweiz bedre vækstrater end Danmark, mens Østrig, Tyskland, Norge, Spanien og Belgien lå under.

Undersøgelsen fra Nielsen har kun talt antallet af reklamer, og ikke beløbene, som er spenderet på dem. Samtidig fokuserede den hovedsageligt på bannere og lignende, og ikke på pop-up-reklamer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere