TDC klar med bredbåndstelefoni
TDC er klar til at tilbyde bredbåndstelefoni til danskerne i andet kvartal i år. I første omgang bliver det telekoncernens kunder i kabel-tv-divisionen, der bliver tilbudt løsningen for 199 kroner om måneden. "Vi regner med, at vi når mindst 200.000 kunder på fem år," siger Freddie Fjelsted, der er salgsdirektør i TDC Kabeltv. Sammen med lanceringen vil TDC også tilbyde, at kunderne får leveret sin kabel-tv-pakke via internettet. Samtidig betyder lanceringen, at TDC kan nå ud til de 700.000 husstande som i dag ikke kan modtage kabel-tv. (Berlingske Tidende og Børsen)
Mathiesen pudser dommer på ekspartner
Michael Mathiesen, der er direktør i it-virksomheden Cellpoint, har fået nedlagt fogedforbud mod, at den tidligere partner Michael Varming udstiller på forbrugerelektronikmessen i Las Vegas i USA. Cellpoint-direktøren mistænker sin tidligere forretningspartner for at have forfalsket dokumenter i et forsøg på at overtage patentrettighederne til trådløse hovedtelefoner fra Cellpoint. Det svenske selskab købte Michael Varmings Blue Technologies i sommer og overtog dermed rettighederne, men Michael Varming mener, at rettighederne fortsat tilhører ham, da han endnu ikke har modtaget betaling for selskabshandlen. (Børsen)
It-firmaer ser gevinst i kommunalreform
It-virksomheder som IBM og KMD ser store muligheder i den kommende kommunalreform, som kan betyde, at kommende storkommuner og regioner med fordel kan outsource dele eller hele it-driften. I KMD forudser administrerende direktør Lars Monrad-Gylling, at kommunalreformen på længere sigt vil løfte outsourcingen af it-funktioner, hvor KMD i forvejen sidder på 40 procent af it-driften i det offentlige. (Jyllands-Posten)
NESA vil snuppe 40 procent af bredbåndsmarked
Elselskaberne vil give teleselskaberne kamp til stregen i striden om de danske bredbåndskunder. Med optiske fiberkabler kan elselskaberne tilbyde hastigheder på op til 100 megabit per sekund. NESA har fået 750 kunder siden de i slutningen af 2004 gravede de første fiberkabler ned til danske hjem. Selskabet regner med at få mere end 40 procent af de 200.000 potentielle kunder, der bor i elselskabets markedsområde. (Jyllands-Posten)