En af klodens ledende annoncører, GroupM fra klodens største reklame-gruppe WPP, er begyndt at orientere sin kunder om, at markedsføring på Twitter indebærer en ’høj risiko’.
Gruppen håndterer højt profilerede kunder som Google, Coca Cola, Mars, L’Oreal, Bayer, Nestle og Unilever.
Meldingen kommer efter at to øvrige annonce-giganter, IPG og Omicron, har anbefalet sine kunder til at indstille annoncering på det sociale nyhedsmedie. Det skriver tech-mediet The Verge.
Anbefalingerne kommer efter overtagelsen af Elon Musk har sendt tjenesten ud i en kaotisk periode, med blandt andet massefyringer og masseopsigelser, fejlslagen lancering af en abonnementsmodel og svigtende moderation på platformen.
I følge reklamegiganten vil GroupM se følgende tiltag på platformen, før risikomærkningen fjernes:
- Retur til ’baseline NSFW’ niveau
- Nyt it-sikkerheds-, tillids-, privatlivssikring samt sikkerheds-ledelse
- Oprettelse af interne guidelines
- Gennemsigtighed vedrørende planer der kan påvirke bruger og brand-sikkerhed.
- Forpligtelse til moderation af indhold og evne til at håndhæve platformens regler.