Artikel top billede

(Foto: Unsplash / Marten Bjork)

Reklamegigant advarer: At annoncere på Twitter er med ’høj risiko’

Reklame-giganten bag kampagner fra blandt andet Google, Nestle og Coca Cola anser nu Twitter som et risikofyldt foretagende.

En af klodens ledende annoncører, GroupM fra klodens største reklame-gruppe WPP, er begyndt at orientere sin kunder om, at markedsføring på Twitter indebærer en ’høj risiko’.

Gruppen håndterer højt profilerede kunder som Google, Coca Cola, Mars, L’Oreal, Bayer, Nestle og Unilever.

Meldingen kommer efter at to øvrige annonce-giganter, IPG og Omicron, har anbefalet sine kunder til at indstille annoncering på det sociale nyhedsmedie. Det skriver tech-mediet The Verge.

Anbefalingerne kommer efter overtagelsen af Elon Musk har sendt tjenesten ud i en kaotisk periode, med blandt andet massefyringer og masseopsigelser, fejlslagen lancering af en abonnementsmodel og svigtende moderation på platformen.

I følge reklamegiganten vil GroupM se følgende tiltag på platformen, før risikomærkningen fjernes:

  • Retur til ’baseline NSFW’ niveau
  • Nyt it-sikkerheds-, tillids-, privatlivssikring samt sikkerheds-ledelse
  • Oprettelse af interne guidelines
  • Gennemsigtighed vedrørende planer der kan påvirke bruger og brand-sikkerhed.
  • Forpligtelse til moderation af indhold og evne til at håndhæve platformens regler.
En indstilling af annoncering fra klodens største annoncører vil være en streg regning for Elon Musks Twitter, som siden overtagelsen har styrtblødt penge. Ifølge Elon Musk selv, mister virksomheden fire millioner dollar om dagen, svarende til knap halvanden milliard årligt.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere