Disney-koncernen går ind på mobilmarkedet

Disney-koncernen er på vej din på mobilmarkedet via sin sportskanal, ESPN, der et mobilselskab i USA. Sportsfans kan allerede nu hente resultater og højdepunkter fra ESPN ned på mobilen, men Disney satser på hardcore entusiaster, der vil have sportsnyt sendt direkte.

Underholdningskæmpen Disney bliver den største nybegynder i den amerikanske mobilbranche, skriver Wall Street Journal.

Det er Mickey Mouse-koncernens sportskanal ESPN, der skal være prøveklud for Disneys mobilsatsning. Mobilnetværket bliver leveret af Sprint, som er USA's tredjestørste mobiludbyder, og som Disney lejer sig ind hos.

Hardcore-fans

Det bliver ikke eksklusivt indhold, men nemmere navigering, der skal skaffe kunder i butikken, siger en talsmand fra ESPN. Selve Disney-telefonerne bliver særligt udviklet til ESPN Mobile, som bliver mobilselskabets navn.

Det betyder for eksempel, at telefonerne bliver 'sports-centriske', så det ikke kommer til at kræve mange tastetryk at få at vide, hvor meget hjemmeholdet er foran eller bagud.

ESPN Mobile regner med at det bliver de mest entusiastiske sportsfans blandt de små 90 millioner husstande, der abonnerer på ESPN's kabel-TV.

Snæver appel

Initiativet er et udtryk for et skift i et efterhånden stagnerende vestligt udbydermarked. Jo mere markedet bliver udbygget, jo snævrere kan mobilselskaberne tillade sig at appellere til forbrugerne.

Disney kommer senere i 2005 efter al sandsynlighed med et 'familie-orienteret' mobilselskab i eget navn, men der er ikke sluppet mange detaljer ud om de forhandlinger, der er i gang netop nu.

Sprint har i forvejen skabt et særligt teenage-selskab i samarbejde med Virgin, der sælger Sprint-abonnementer under Virgin Mobile brandet.

I sidste kvartal fik Sprint lige så mange nye abonnementer via 'engros-salg' som under sit eget mærke.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere