Netflix satser stort på at blive spil-udbyder og planlægger at fordoble antallet af spil inden årets udgang.
Netflix har siden november i fjor lanceret 24 online-spil.
Det er planen, at dette antal skal øges til 50 spil inden nytår, og Netflix er klar til at investere massivt i satsningen.
Spillene skal downloades i separate apps, som alene er tilgængelige for Netflix-abonnenter.
Ifølge CNBC er spillene indtil videre dog ikke den store succes blandt Netfllix’ omkring 221 millioner abonnenter.
Samlet set er spillende nemlig blevet downloadet i alt 23,3 millioner af gange og har i gennemsnit haft 1,7 millioner daglige brugere.
Det svarer til under en procent af det samlede antal abonnenter på den store streaming-tjeneste.
Netflix oplever for tiden relativ stor tilbagegang i brugerskaren.
Selskabet måtte i andet kvartal således sige farvel til næsten en million abonnenter. I første kvartal forlod cirka 200.000 abonnenter selskabet. Det er første gang siden etableringen af Netflix, at selskabet oplever tilbagegang i antallet af betalende kunder.
Det er her, at spilsatsningen kommer ind i billedet i et forsøg på at fastholde brugerne i tjenesten.
Netflix udpegede fornylig Epic Games og TikTok som sine største konkurrenter i kampen om brugernes tid.